کانوپی دیزل ژنراتور, کانوپی سایلنت, وبلاگ ژنراتور ایران

کانوپی دیزل ژنراتور

کانوپی دیزل ژنراتور

کانوپی دیزل ژنراتور در واقع همان کاور صداگیر و محافظ دیزل ژنراتور است.
دیزل ژنراتورها در زمان کارکرد صدای بسیار زیادی تولید میکند که به گوشها آسیب میرساند و اغلب نصب دیزل ژنراتور سبب ایجاد مزاحمت برای همسایگان می گردد. همچنین در بسیاری از موارد کاربرد دیزل ژنراتور (بیمارستانها ،هتلها و اماکن رفاهی تفریحی و …) صدای دیزل ژنراتور باید، حداقل میزان ممکن را داسته باشد.
علاوه بر این در اکثر پروژه ها از جمله راه سازی ،معادن و … دیزل ژنراتور در فضای آزاد و در معرض گردو خاک و باران قرار می گیرد. در این گونه موارد کانوپی سایلنت (بیصدا) علاوه بر کاهش صدای دستگاه از دیزل ژنراتور در برابر عوامل محیطی نیز محافظت می نماید.
با توجه به نکات بالا دیزل ژنراتور اغلب با یک پوشش محافظ در برابر باران و برف، گردو خاک و بیصدا ساخته می شوند. این کاور در بازار، به اصطلاح کانوپی سایلنت (Canopy Silent) شناخته می شود.

ضرورت استفاده از کانوپی سایلنت

علاوه بر نکات گفته شده برخی دیگر از ویژگی های عمومی و الزامی کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور در زیر امده است:

مشخصات عمومی (انواع کانوپی) :

  1. استفاده از رنگ کوره ای الکترواستاتیک در تمام قسمتهای کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور .
  2. ماژولار بودن، امکان باز و بست ساده و کامل کانوپی دیزل ژنراتور جهت تعمیرات جزئی و یا اساسی.
  3. استفاده از عایق های صوتی و حرارتی نسوز شانه تخم مرغی با سطح بیشتر و ضریب جذب صوت بالاتر در تمام سطوح داخلی کانوپی.
  4. نصب درب های بزرگ و مناسب در دو طرف کانوپی دیزل ژنراتور جهت دسترسی آسان به قسمتهای مختلف.
  5. کاهش صدای دیزل ژنراتور تا سطح ۷۵ db برای انواع دستگاه در سایزهای مختلف.
  6. استفاده از گرمکن جهت مناطق سردسیر (در صورت اتصال دستگاه به شبکه).
  7. مقام به نفوذ آب باران و گرد و خاک.
  8. استفاده از نوار لاستیکی دور درب کانوپی جهت کاهش صدای خروجی و عدم ورود گرد و غبار.
  9. در نظر گرفتن فضای تهویه متناسب با شرایط آب و هوایی محل نصب.
  10. ایجاد خم در مسیر ورود هوا جهت شکست صدا در داخل کانوپی و جلوگیری از خروج صدای موتور دیزل.
  11. تعبیه کلیدهای خاموش اضطراری در قسمت بیرونی کانوپی سایلنت.
  12. تعبیه پنجره شیشه ای جهت مشاهده شرایط کارکردی دیزل ژنراتور بدون نیاز به باز نمودن دربهای کانوپی سایلنت.
  13. وجود قفل ایمنی بر روی دربهای کانوپی سایلنت جهت محدود کردن دسترسی و ایمنی دیزل ژنراتور.

کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور

سری کنوپی GALAXY برای برآورده ساختن درخواست تولید مجموعه هایی که عملکرد و انتشارهای صوتی را کاهش می دهد با یک خط موازی فشرده که برای نصب در فضای باز نیز مناسب است و قرار دادن آن در زمینه سیستم های فن آوری که امروزه در مشاغل مدنی ، صنعتی و تجاری استفاده می شود. ، آسان است.

سایبان ها در ۶ اندازه به نام های GV020 – GV030 – GV060 – GV100 -GV150 – GV200 در دسترس هستند و موتورها و توانهای مختلف را در خود جای داده اند. این سازه با ورق فلز فولاد ساخته شده با فشار داغ ساخته شده است.

این روش از فولاد با محافظت کاتدی در برابر زنگ زدگی احتمالی برخوردار است. مانند تمام محصولات ویزا ، تمام قطعات این واحد تحت آزمایش عملیاتی دقیق شامل بیش از ۳۰ چک قبل از تحویل قرار دارند.

تکنیک ساخت کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور

سایبان ها از عناصر ماژولار ساخته شده اند که با استفاده از پرچ های ساختاری خاص در کنار هم جمع می شوند. این روش نیاز به جوشکاری را از بین برده و اجازه می دهد تا قبل از مونتاژ هر قطعه کاملاً با رنگ پوشانده شود ، به طوری که علاوه بر ایجاد سفتی مطلق ساختار ، تشکیل احتمالی اکسید در نقاط اتصال قطعات مختلف را نیز از بین می برد.

هر قسمت با استفاده از پودرهای حرارتی مبتنی بر رزین پلی استر کربوکسیله رنگ آمیزی می شود که به طور خاص برای مقاومت در برابر عوامل جوی انتخاب شده اند.

عایق بندی

عایق جذب صدا با استفاده از مواد خاصی به دست می آید که از الیاف پلی استر کاملاً خشن ، لایه ای و گرما خورده بدست آمده است. همه مواد جاذب صدا از نوع آتش سوزی Euroclass Bs2D0 هستند.

لوله های اگزوز داخل سایبان با لایه مخصوص ساخته شده با مواد الیاف معدنی عایق بندی شده که در برابر دمای بیش از ۵۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت می کنند و میزان گرمای داخل سایبان را به حداقل می رسانند.

مصرف هوای اختیاری

برای شرایط خاص آب و هوایی یا نصب می توان ورودی هوای جانبی اضافی تهیه کرد.

ویژگی های منحصر به فرد

silencer ساخته شده در داخل سایبان در قسمت جلویی آن قرار دارد. دسترسی راحت به این محفظه باعث می شود رادیاتور به راحتی تمیز شود.

دسترسی به قسمت عقب برای دسترسی آسان برای نگهداری و تمیز کردن دینام کافی است. دسترسی جانبی همیشه امکان دسترسی کامل به یکی از طرفین را فراهم می کند و برای انجام بررسی ها و نگهداری برنامه ریزی شده در موتور و دینام کافی است.

دسترسی جانبی همیشه شامل دسترسی کامل به صفحه کنترل و بلوک های ترمینال اتصال است. نظارت بر وضعیت عملکرد مجموعه تولیدی از طریق شیشه دید پلکسی گلاس امکان پذیر است.

عایق صدا کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور

برای بهبود عایق صدا ، منبع تغذیه استاندارد شامل یک پایه ورق فلز است که به سه بخش تقسیم شده است ، در یک قاب بسته شده است. قسمت مرکزی یک حوضچه مهر و موم شده است ، مجهز به یک شاخه تخلیه ، طراحی شده برای جمع آوری هر گونه نشتی که در حین کار و نگهداری ژنراتور رخ می دهد.

ویژگی های استاندارد کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور : قفل کلید واشر نوع خودرو با هسته فولادی ؛ درپوش باران روی ترمینال تخلیه ؛ لوله ها را از بالای درها تخلیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “کانوپی دیزل ژنراتور

  1. آرزو علی نژاد گفت:

    این مطلب بسیار کاربردی و عالی بود ، سپاس گذارم

    1. مدیریت سایت گفت:

      با سلام و احترام
      با تشکر از دیدگاه خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *